راه حل رهایی از چاقی چیست؟

سلام خدمت دوستان عزیز، همراهان مجموعه ی همیار تناسب، من وحید خانی هستم و قصد دارم یک فایل آموزشی دیگر درباره ی راه حل رهایی از چاقی براتون ضبط کنم، امیدوارم که تونسته باشید از فایل های قبل استفاده کنید و لاغر شدن رو در ذهن خودتون ایجاد کنید.

خیلی خوشحالم که یکی از دوستانی که چند ماه پیش در یکی از دوره های ما شرکت کردند مسیج دادند که آقای خانی من بعد از گذشت حدودا چهار ماه حدود ده کیلوگرم از وزنم رو کم کردم.

 در طول دوره فکر می کنم سه چهار کیلوگرم کم کرده بودند.

با وجود اینکه رژیم غذایی نداشتند، با وجود اینکه ما توصیه به انجام ورزش های سخت نکردیم اما تا به امروز تونستد با اجرای تمرینات بسیار ساده وزنشون رو کم کنند و این عدد به ده کیلوگرم رسیده و این عالیه! ما نباید خودمون رو دست کم بگیریم و مدام خودمون رو با افرادی مقایسه کنیم که با رژیم های غذایی سخت، وزن خودشون رو مثلا در یک ماه بیشتر از 5-6 کیلوگرم کم می کنند!

اونها اصلا قابل مقایسه با ما نیستند چون اون وزن قابل برگشت است ولی این وزن ، وزن ماندگار و شیرینی هست! چرا؟

وزن ماندگار و شیرینی

 

چون همه ی مواد غذایی داره مصرف میشه، با آرامش و در شرایط ایده آل داره وزن کم میشه و من بهشون تبریک می گم. (در کتاب بیندیشید و لاغر شوید به طول مفصل درباره ی اینکه چطور همه نوع خوراکی بخوریم و چاق بشیم صحبت کردیم!)

اما امروز می خواهیم درباره ی انتظار چاقی صحبت کنیم.

اجازه بدید یکی از تحقیقاتیی رو بهتون بگم که در یکی از کشورهای خارجی صورت گرفته.

در این تحقیق افرادی که تحت شیمی درمانی بودند رو مورد بررسی قرار دادند.

پزشکان به این افراد گفتند که به احتمال زیاد بعد از شیمیی درمانی شما دچار حالت تهوع می شید و جالبه که بدونید 50 درصد این بیماران در مسیر بیمارستان دچار حالت تهوع شدند!

یعنی قبل از اینکه شیمی درمانی بشوند 50 درصد دچار حالت تهوع شدند.

انتظار یعنی چی؟

انتظار یعنی چی؟

یعنی شما منتظر یک نتیجه ی خاص هستید و این باعث می شود بدن شما از نظر فیزیولوژیکی در انتظار اون نتیجه دچار تغییر بشه! مثل این افراد که منتظر حالت تهوع شدند و این اتفاق براشون رخ داد.


جهت شرکت در دوره رایگان لاغری  کلیک کنید: دوره ی رایگان لاغری با ذهن


حالا بیایم روی بحث مربوط به خودمون!

در فضای مجازی، در بین خانواده ها و رسانه ها مدام می بینیم بعضی از افراد اشاره می کنند که فلان ماده ی غذایی باعث چاقی می شود مثلا سیب زمینی، برنج ، شیرینی! خوب منی که این صحبت رو می شنوم و وارد ناخودآگاهم می شود و اون رو باور می کنم وقتی در یک مهمانی شرکت می کنم و شیرینی می خورم این اتفاق برام می افته که انتظار چاق شدن در من به وجود میاد و باعث می شه بدن من از نظر فیزیولوژیکی در انتظار چاقی دچار تغییر بشه ! ممکنه سوخت و سازم بیاد پایین! ممکن اشتهای من بره بالا! منی که همه چیزم ایده آل بوده است با یک باور، یک انتظار برای خودم ایجاد می کنم و بدن من در انتظار اون دجار تغییر می شود. خوب در این شرایط است که می بینیم بعضی ها می گویند:

آقا ما هیچی نمی خوریم چاق می شیم! چرا؟

آقا ما هیچی نمی خوریم چاق می شیم! چرا؟

چون شما در انتظار چاقی هستید و مدام منتظر هستید که وزنت بالا برود!

مثلا یک جایی یک شیرینی خوردی و منتظر هستی که دچار چاقی شویو این را مدام در ذهنت مرور می کنی

یا شب شام برنج خوردی و انتظار این رو داری که چاق بشی!

معلومه که بدن تو از نظر فیزیولوژیکی تغییر می کنه و شما ممکن است همانطور که گفتم خیلی از اتفاقات برات رخ بده و خیلی از جاها پرخوری کنی و کلا حواست نباشه! چرا؟ چون بدنت رو آماده ی چاقی کردی!

اما چه کاری از دست ما برمیاد؟

اما چه کاری از دست ما برمیاد؟

فقط کافیه از روش مهندسی معکوس استفاده کنید!

یعنی انتظار لاغری رو برای خودمون ایجاد کنیم. هر غذایی که می خوریم بگیم نوش جونمون! من که لاغر میشم!

ولی این انتظار لاغری باید واقعی باشه، از ته قلبتون باشه نه اینکه به صورت کاملا سطحی و فرمالیته خودتون رو گول بزنید و بگید حالا من چاق نمیشم یا لاغر می شوم ولی ته دلتون یه چیز دیگه بگه! نه! این یک واقعیت است.

شما اگر از تمریناتی که در طول دوره ی حضوری و غیرحضوری گفتیم (مثل روش کام) استفاده کنید، هر وقت شیرینی خورید یا زیادتر از میزان مورد نیاز بدن خوردید من بهتون قول میدم اگر به خودتون بگید نوش جونم که خوردم بدن شما دیگه انتظار چاقی رو نمیکشه بلکه انتظار لاغری رو میکشه!

اگر بیشتر خورده باشید فیزیولوژی بدن شما تغییر می کنه به سمت لاغری ، سوخت و ساز بدن بالا میره، در وعده های بعدی اشتهای شما کنترل می شه!

 پس من خودم برای خودم آینده مو می سازم!

انتظار چه چیزی رو می کشید؟

انتظار لاغری شما رو لاغر می کنه و انتظار چاقی تورو چاق می کنه!

دوست دارم کتاب بیندیشید و لاغر شوید را تهیه کنم. چطور این کار را انجام بدم؟
برای تهیه نسخه کامل این کتاب روی این قسمت کلیک کنید…

 

فایل صوتی مقاله:


برای همتون آرزوی موفقیت می کنم.

وحید خانی

کارشناس، سخران  و نویسنده در حوزه ی تغذیه و تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *